Ολος ο ΕΦΚΑ με ένα κλικ στο κινητό

Το «Dashboard του Πολίτη», τη νέα ηλεκτρονική υπηρεσία του ΕΦΚΑ παρουσιάζει η «Κ». Μέσω ενός «κλικ» μπορούν να δουν τα ένσημά τους, τον ασφαλιστικό τους βίο, τα ενημερωτικά και πιστοποιητικά ασφαλιστικής ικανότητας, τα ραντεβού με τον ΕΦΚΑ, τις αιτήσεις προς αυτόν, τα ειδοποιητήρια για την καταβολή εισφορών ή δόσεων αλλά και άμεση δυνατότητα πληρωμής τους μέσω IRIS, τα ποσοστά αναπηρίας αλλά και τα εκκαθαριστικά συντάξεων, με αναλυτικές πληροφορίες για το τι λαμβάνουν κάθε μήνα οι πάνω από 2,4 εκατομμύρια συνταξιούχοι

Ενα νέο ψηφιακό εργαλείο του ΕΦΚΑ, το «Dashboard του Πολίτη», φέρνει τον μεγαλύτερο φορέα του Δημοσίου στην οθόνη του υπολογιστή, του τάμπλετ και του κινητού. Η νέα, καινοτόμος ηλεκτρονική υπηρεσία είναι πλέον «ανοικτή» σε όλους τους ασφαλισμένους, που κυριολεκτικά μέσω ενός «κλικ» μπορούν να έχουν συγκεντρωμένες σε ενιαίο περιβάλλον όλες τις βασικές πληροφορίες κοινωνικής ασφάλισης.

Τα ένσημά τους, τον ασφαλιστικό τους βίο, τα ενημερωτικά και πιστοποιητικά ασφαλιστικής ικανότητας, τα ραντεβού με τον ΕΦΚΑ, τις αιτήσεις προς αυτόν, τα ειδοποιητήρια για την καταβολή εισφορών ή δόσεων αλλά και άμεση δυνατότητα πληρωμής τους μέσω IRIS, τα ποσοστά αναπηρίας αλλά και τα εκκαθαριστικά συντάξεων, με αναλυτικές πληροφορίες για το τι λαμβάνουν κάθε μήνα οι πάνω από 2,4 εκατομμύρια συνταξιούχοι. Ηδη, από χθες, η νέα αυτή πλατφόρμα του ΕΦΚΑ είναι προσβάσιμη για όλους (ή έστω όσους είναι εξοικειωμένοι με τις νέες τεχνολογίες και ορολογίες), μετατρέποντας στην πράξη τον ΕΦΚΑ σε e-ΕΦΚΑ.

Το «Dashboard του Πολίτη»

Ολος ο ΕΦΚΑ με ένα κλικ στο κινητό-1

Ο ΕΦΚΑ κάνει ένα ουσιαστικό βήμα προς τον ψηφιακό μετασχηματισμό του, προσφέροντας διαφάνεια, ταχύτητα και απλοποίηση στις συναλλαγές με τον ασφαλισμένο.


Η «Κ» παρουσιάζει σήμερα το νέο αυτό εργαλείο μέσω του οποίου οι ασφαλισμένοι αποκτούν εύκολη, ασφαλή και προσωποποιημένη πρόσβαση στα στοιχεία τους, από τον υπολογιστή, το κινητό ή το τάμπλετ. Κι όπως χαρακτηριστικά επισημαίνει ο διοικητής του φορέα Αλέξανδρος Βαρβέρης, με το «Dashboard του Πολίτη», ο ΕΦΚΑ κάνει ένα ουσιαστικό βήμα προς τον ψηφιακό μετασχηματισμό του, προσφέροντας διαφάνεια, ταχύτητα και απλοποίηση στις συναλλαγές με τον ασφαλισμένο, συγκεντρώνοντας σε ένα σημείο όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται.

Η πρόσβαση πραγματοποιείται με τους προσωπικούς κωδικούς Taxisnet και επιβεβαίωση με One Time Password (OTP), διασφαλίζοντας την ασφάλεια των δεδομένων. Ο ενδιαφερόμενος έχει στη διάθεσή του πλήρη εικόνα του ασφαλιστικού του βίου, των εισφορών, των οφειλών και των αιτήσεών του, ενώ η πλατφόρμα παρέχει και προσωποποιημένες ειδοποιήσεις ή υπενθυμίσεις.

Ανάλογα με την κατηγορία στην οποία ανήκει (μισθωτός, μη μισθωτός, άτομο με αναπηρία ή συνταξιούχος), η αρχική οθόνη παρουσιάζει συγκεντρωμένα και οργανωμένα όλα τα κρίσιμα στοιχεία. Μέσω του dashboard, ο πολίτης μπορεί να ενημερώνει προσωπικά στοιχεία, να βλέπει τα ένσημά του, αν έχουν ψηφιοποιηθεί όλα, ή όχι, να τροποποιεί τραπεζικούς λογαριασμούς, να υποβάλλει αιτήσεις και να παρακολουθεί την πορεία τους. Παράλληλα, δίνεται η δυνατότητα άμεσης έκδοσης πιστοποιητικών και βεβαιώσεων ασφαλιστικής ενημερότητας, χωρίς γραφειοκρατικές καθυστερήσεις.

Ο ενδιαφερόμενος έχει στη διάθεσή του την πλήρη εικόνα των εισφορών, των οφειλών και των αιτήσεων.

Η νέα πλατφόρμα εντάσσεται στις τέσσερις στρατηγικές πρωτοβουλίες ψηφιακού εκσυγχρονισμού του ΕΦΚΑ που έχει αναλάβει η ηγεσία του υπουργείου Εργασίας σε συνεργασία με τη διοίκηση, ήτοι την αναβάθμιση των ΚΕΠΑ, την ψηφιοποίηση του αρχειακού υλικού, τη δημιουργία του dashboard και το νέο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα, που αναμένεται να τεθεί σε πλήρη λειτουργία το 2026.

Να σημειωθεί ότι στον τομέα της ψηφιοποίησης οι εργασίες συνεχίζονται και παρά τις 53 εκατομμύρια σελίδες χαρτιού που βρίσκονταν σε κούτες, από 28 τέως φορείς κοινωνικής ασφάλισης, ήδη τα πρώτα ταμεία ολοκληρώνουν σταδιακά τη διαδικασία.

Αλλωστε, η εξαγωγή δεδομένων και η δημιουργία ασφαλιστικής ιστορίας θα κάνουν ευκολότερη και γρηγορότερη και τη διεκπεραίωση αιτήσεων συνταξιοδότησης ασφαλισμένων, ενώ θα είναι και πιο αξιόπιστη η ασφαλιστική εικόνα του πολίτη, μέσω του dashboard. Κι όπως επεσήμανε χθες η υπουργός Εργασίας Νίκη Κεραμέως που σε συνεργασία με τη διοίκηση του ΕΦΚΑ –που είχε αναλάβει και το μεγαλύτερο βάρος της ολοκλήρωσης του έργου– εγκαινίασαν τη λειτουργία του νέου εργαλείου, οι εκκρεμείς κύριες συντάξεις μειώθηκαν κατά 21% σε σχέση με τον Ιούνιο του 2024, οι ληξιπρόθεσμες επικουρικές κατά 25%, οι εκκρεμότητες στα εφάπαξ μειώθηκαν κατά 24% και οι ληξιπρόθεσμες εκκρεμείς διεθνείς συντάξεις μειώθηκαν κατά 30%, από τον Μάρτιο του 2024 όπου ξεκίνησαν οι δράσεις αποκλιμάκωσης.

Παράλληλα, το 2026 εκτιμάται ότι ο ΕΦΚΑ θα λειτουργεί με νέο πληροφοριακό σύστημα, που θα εμπλουτίζει τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες και θα παρέχει μια ενιαία ασφαλιστική εικόνα σε κάθε ενδιαφερόμενο.

Επίσης, έχει αναπτυχθεί και η εφαρμογή «myEFKA mobile App», διαθέσιμη για όλες τις συσκευές, που προσφέρει στον χρήστη τις ίδιες λειτουργικότητες, προσαρμοσμένες ειδικά για χρήση σε κινητά και τάμπλετ.

Σύμφωνα με τη διοίκηση του φορέα, η νέα πλατφόρμα θα εξελίσσεται και θα συμπληρώνεται καθημερινά, προκειμένου να συγκεντρώνει όλες τις υπηρεσίες κοινωνικής ασφάλισης σε ένα σημείο για εύκολη και ασφαλή πρόσβαση στα σημαντικά ασφαλιστικά προσωπικά του δεδομένα.

Η διαδικασία

Η πρόσβαση στην πλατφόρμα είναι εύκολη, για τις περισσότερες και τις πλέον συχνές λειτουργίες και συναλλαγές. Υπάρχει δυνατότητα υποβολής αιτημάτων αλλά και παρακολούθησή τους. Δίνεται μάλιστα και η δυνατότητα προσωποποιημένων ειδοποιήσεων και υπενθυμίσεων, ενώ σταδιακά η εφαρμογή θα εμπλουτίζεται με νέες λειτουργικότητες. Πρόκειται για ένα σημαντικό βήμα ψηφιακού μετασχηματισμού σε έναν «μακρύ δρόμο», καθώς η διαδρομή θα ολοκληρωθεί όταν ενσωματωθούν όλες οι διαθέσιμες υπηρεσίες και ψηφιοποιηθεί το σύνολο των ενσήμων, προκειμένου να μη δημιουργούνται λανθασμένες εντυπώσεις από τους ασφαλισμένους.

Παράλληλα, απαιτείται προσοχή, καθώς η είσοδος στην πλατφόρμα προϋποθέτει εγγραφή στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ). Πολλοί πολίτες δεν έχουν ακόμη ολοκληρώσει την καταχώρισή τους, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να χρησιμοποιήσουν την πλατφόρμα άμεσα.

Ας δούμε αναλυτικά, πώς γίνεται:

Αφού ο ασφαλισμένος εισέλθει στο ανανεωμένο πόρταλ του φορέα, επιλέγει το διακριτό κουμπί που τον ανακατευθύνει στη σελίδα εισόδου του dashboard.

Η αυθεντικοποίηση, η πιστοποίηση δηλαδή ότι πρόκειται για τον ίδιο, πραγματοποιείται με χρήση προσωπικών κωδικών Taxisnet και επιβεβαίωσης εισόδου με One Time Password. Προσοχή όμως, ο ασφαλισμένος θα πρέπει να έχει πιστοποιηθεί στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ).

Μέσω των ρυθμίσεων, παρέχεται η δυνατότητα στους πολίτες να ρυθμίσουν την επιθυμητή γλώσσα, με επιλογές ανάμεσα σε ελληνικά και αγγλικά.

Ανάλογα με το εάν πρόκειται για ασφαλισμένο μισθωτό, μη μισθωτό, άτομο με αναπηρία ή συνταξιούχο, η αρχική οθόνη παρουσιάζει συνοπτικά και οργανωμένα όλα τα σημαντικά στοιχεία, όπως ασφαλιστικός βίος, εισφορές, οφειλές, αιτήματα και συνταξιοδοτικές πληροφορίες.

Δίνεται η δυνατότητα άμεσης  έκδοσης πιστοποιητικών  και βεβαιώσεων ασφαλιστικής ενημερότητας.

Ο πολίτης έχει τη δυνατότητα να δει και να ενημερώσει όλα τα προσωπικά του στοιχεία με πλήρη αξιοποίηση των διαθέσιμων αρχείων και κόμβων, με τους οποίους διαλειτουργεί πλέον ο ΕΦΚΑ. Τα στοιχεία ταυτότητας αντλούνται από το Εθνικό Μητρώο ΑσφάλισηςΣυνταξιοδότησης και Παρακολούθησης Πληρωμών Συντάξεων (αρχείο ΑΜΚΑ ΕΜΑΕΣ), στοιχεία διεύθυνσης και επικοινωνίας από το ΕΜΕπ και οικογενειακές σχέσεις από το Μητρώο Πολιτών.

Επιπλέον, στη θέση των τραπεζικών συναλλαγών μπορεί ο ασφαλισμένος να αλλάξει ή να διορθώσει το IBAN και να ορίσει τον πρωτεύοντα τραπεζικό λογαριασμό του.

Μετά την ολοκλήρωση της ενημέρωσης ο χρήστης μπορεί να εκτυπώσει άμεσα την επικαιροποιημένη βεβαίωση απογραφής. Στην ενότητα Αιτήσεις, προβάλλονται οι αιτήσεις που υποβάλλει ο ασφαλισμένος, αλλά και η εμφάνιση της κατάστασής τους. Ταυτόχρονα, μπορεί να υποβάλλει νέες αιτήσεις για μεταβολή στοιχείων, επιδόματα και παροχές.

Από το κεντρικό μενού, ο χρήστης έχει πρόσβαση στη μηχανογραφημένη ασφαλιστική του ιστορία που προέρχεται από το σύστημα Ατλας, καθώς και στην ασφαλιστική ιστορία που προέρχεται από ψηφιοποιημένα αρχεία όταν αυτά είναι διαθέσιμα από τον αντίστοιχο φορέα.

Για τους μη μισθωτούς, δίνεται η δυνατότητα εκτύπωσης των ειδοποιητηρίων των τρεχουσών εισφορών. Επιπρoσθέτως, όταν αυτός έχει οφειλές, προσφέρεται η δυνατότητα άμεσης επισκόπησης ληξιπρόθεσμων οφειλών, με ημερομηνία λήξης καθώς και βεβαιωμένων οφειλών προς το ΚΕΑΟ, με ενσωματωμένη δυνατότητα πληρωμής μέσω IRIS απλοποιώντας σημαντικά τη διαδικασία αποπληρωμής των οφειλών.

Η έκδοση πιστοποιητικών και αποδεικτικών ασφαλιστικής ενημερότητας γίνεται μέσα από το κεντρικό μενού, δίνοντας στον πολίτη άμεση πρόσβαση σε επίσημα έγγραφα. Για τους δικαιούχους με αναπηρία, η πλατφόρμα εμφανίζει επιπλέον πληροφορίες, όπως το ποσοστό αναπηρίας και την ημερομηνία λήξης της γνωμάτευσης αναπηρίας

Τέλος, για τους συνταξιούχους, η ανάλυση του ποσού της σύνταξης παρουσιάζεται κεντρικά με τη δυνατότητα εκτύπωσης του μηνιαίου ενημερωτικού σημειώματος κύριας σύνταξης, προσφέροντας πλήρη εικόνα των παροχών τους.

ΠΗΓΗ: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Similar Posts