Γιατί οι εργαζόμενοι δεν εμπιστεύονται πλέον τους προϊσταμένους τους – Τι άλλαξε μετά την πανδημία

Η περίοδος της πανδημίας άλλαξες πολλά στον τρόπο που δουλεύουμε, ακόμα και στις σχέσεις με τους προϊσταμένους μας. Πολλοί από αυτούς έγιναν πιο προσιτοί, είχαν τακτικότερη επικοινωνία με τους υφισταμένους τους και καλύτερη αλληλεπίδραση. Αυτά… λάστ γίαρ.

Η πανδημία πέρασε και ενώ κάποιες από τις αλλαγές και καινοτομίες που σημειώθηκαν διατηρήθηκαν σε ευρεία κλίμακα, δεν συνέβη το ίδιο και με τις συμπεριφορές και τη στάση των διευθυντικών στελεχών, όπως επισημαίνει ο Ben Granger, επικεφαλής ψυχολόγος στο χώρο εργασίας και επικεφαλής συμβουλευτικών υπηρεσιών εμπειρίας εργαζομένων στην Qualtrics.

Οι μέρες κατά τις οποίες οι εργαζόμενοι έβλεπαν τους μάνατζερ στα σπίτια τους σε διαδικτυακές συσκέψεις, συνδέονταν με την καθοριστική για όλους κοινή εμπειρία της πανδημίας. Τότε, έδειχναν και τα στελέχη την πιο ανθρώπινη πλευρά τους, συζητώντας για την οικογένεια, τον νέο υποχρεωτικό για όλους τρόπο ζωής κ.λπ.

Η επιστροφή στην κανονικότητα συνοδεύτηκε και από την εξάλειψη αυτής της επικοινωνίας, γεγονός το οποίο μπορεί να κάνει τους εργαζόμενους να σκεφτούν ότι δεν νιώθουν τόσο οικεία με τον διευθυντή τους ή την ηγετική ομάδα, όπως τα προηγούμενα 2-3 χρόνια, εξηγεί ο ψυχολόγος.

Το 67% απολάμβανε την εμπιστοσύνη προς τον προϊστάμενό του ότι θα λάβει ορθές επιχειρηματικές αποφάσεις τον Μάιο του 2020, σύμφωνα με την Παγκόσμια Έρευνα Ανθεκτικότητας της Qualtrics. Αυτός ο αριθμός από τότε μειώθηκε. Εάν, δε, προστεθούν στις αλλαγές και τα κύματα των απολύσεων που έγναν μετά την πανδημία, μεγάλο μέρος από τις οποίες ανακοινώθηκε με ένα απλό e-mail, οι εργαζόμενοι αισθάνονται περισσότερο άγχος και λιγότερη εμπιστοσύνη από ποτέ, λέει ο Granger.

Το αποτέλεσμα της νέας κατάστασης που διαμορφώνεται είναι τα αφεντικά συχνά να δυσκολεύονται να ηγηθούν αποτελεσματικά των ομάδων που διοικούν και οι εργαζόμενοι να παραιτούνται.

Πώς να βελτιώσετε τις σχέσεις στο χώρο εργασίας

Για να αλλάξει αυτή η δυναμική, τα αφεντικά πρέπει να δώσουν προτεραιότητα σε τρία «συστατικά», λέει ο Granger: ικανότητα, ακεραιότητα και ευγένεια.

«Όταν οι άνθρωποι εντοπίζουν αυτά τα τρία πράγματα, είναι πολύ πιο πιθανό να εμπιστευτούν [το αφεντικό τους]», λέει στο CNBC, προσθέτοντας: «Μερικές φορές, μπερδεύεσαι λίγο και ξεγλιστράς, αλλά αν έχεις δείξει ότι ενδιαφέρεσαι… οι άνθρωποι θα σου δώσουν χάρη».

Οι εργαζόμενοι θέλουν να εργαστούν για κάποιον με «καλές αξίες, [που είναι] συνεπής με αυτές και αναζητά το [καλύτερο] συμφέρον των άλλων ανθρώπων», σημειώνει ο ίδιος.

Οι δεξιότητες επικοινωνίας, ακρόασης και συνεργασίας έχουν επίσης σημασία — τόσο για τα αφεντικά όσο και για τους υπαλλήλους. Τα άτομα με αυτές τις δεξιότητες μπορούν να ενισχύσουν τις σχέσεις τους στο χώρο εργασίας, να χτίσουν εμπιστοσύνη και να βοηθήσουν στην καλλιέργεια μιας κουλτούρας στην οποία οι άνθρωποι θέλουν να είναι μέρος, σύμφωνα με τον ειδικό πολιτισμού στο χώρο εργασίας Tom Gimbel.

«Όσο πιο αυθεντικός είστε, τόσο περισσότεροι άνθρωποι θα συνδεθούν μαζί σας και θα απολαύσουν την παρέα σας», συνέστησε ο Gimbel, Διευθύνων Σύμβουλος του πρακτορείου απασχόλησης LaSalle Network.

Δοκιμάστε να κάνετε άτυπες συναντήσεις με το αφεντικό ή τον διευθυντή σας κάθε τόσο, προτείνουν ο Andy Cohen και η Diane Hoskins, CEOs της εταιρείας αρχιτεκτονικής Gensler.

«Πολλοί από τους νεότερους υπαλλήλους της Gensler θα βρουν 15 λεπτά στο πρόγραμμά μου, μόνο για να πιουν καφέ και να μιλήσουν, είτε πρόκειται για δουλειά είτε για ζωή εκτός δουλειάς, για τα χόμπι και τα ενδιαφέροντά μας», είπε η Hoskins στο Make It τον Φεβρουάριο. «Δεν μπορώ να σας πω πόσο εκτιμώ και απολαμβάνω αυτές τις συζητήσεις».

ΠΗΓΗ: ΟΤ

 

Similar Posts