«Το αλφαβητάρι του ταξιδιώτη» από την ΕΕΚΕ – Ταξίδια με τρένο

Καθυστέρηση αμαξοστοιχίας

Σε περίπτωση καθυστέρησης της αμαξοστοιχίας, κατά την αναχώρηση από τον αρχικό σταθμό αφετηρίας του δρομολογίου της, δικαιούστε:

  • ονομαστικό κουπόνι, αξίας ίσης με το 25% της αξίας του αρχικού εισιτηρίου σας, αν η συνολική καθυστέρηση της αμαξοστοιχίας είναι έως 90 λεπτά,
  • ονομαστικό κουπόνι, αξίας ίσης με το 50% της αξίας του αρχικού εισιτηρίου σας, αν η συνολική καθυστέρηση της αμαξοστοιχίας, είναι 2 ώρες,
  • ονομαστικό κουπόνι, αξίας ίσης με τη συνολική αξία του αρχικού σας εισιτηρίου, ή επιστροφή χρημάτων, εφόσον απευθυνθείτε στο σημείο πώλησης από το οποίο παραλάβατε το εισιτήριό σας, αν η συνολική καθυστέρηση της αμαξοστοιχίας, είναι άνω των 3 ωρών.
  • να εξαργυρώσετε το εισιτήριό σας, στην αφετηρία του ταξιδιού, αν η καθυστέρηση ξεπερνά τη 1 ώρα, υπό την προϋπόθεση ότι το έχετε εκδώσει από εκείνο το σημείο.

ΠΡΟΣΟΧΗ!

  • Το ονομαστικό κουπόνι αποζημίωσης, ισχύει για ένα χρόνο και για ένα μόνο ταξίδι. Ο επιβάτης του αρχικού τίτλου μεταφοράς, θα πρέπει να είναι ο ίδιος με τον κάτοχο του ονομαστικού κουπονιού. Η ταυτοποίηση γίνεται με επίδειξη ταυτότητας ή άλλου νομιμοποιητικού εγγράφου.
  • Οι επιστροφές αντιτίμου εισιτηρίων, που γίνονται από σημεία πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. πρέπει πάντοτε να αντιστοιχούν στο σημείο πώλησης που εξέδωσε τον αρχικό τίτλο. Εφόσον επιλέξετε να απευθυνθείτε σε άλλο σημείο πώλησης, εκτός εκείνου από το οποίο αγοράσατε τον τίτλο μεταφοράς σας, τότε αντί μετρητών παραλαμβάνετε ονομαστικό κουπόνι, διάρκειας ισχύος ενός έτους και για ένα ταξίδι.

ΝΑ ΘΥΜΑΣΤΕ ΟΤΙ:

Στις περιπτώσεις που έχετε κράτηση θέσης για αναμεταβίβαση, από αρτηριακές αμαξοστοιχίες, σε τοπικές αμαξοστοιχίες, δεν προβλέπεται αυστηρή δρομολογιακή ανταπόκριση. Κατά συνέπεια, αν η καθυστέρηση μιας εκ των δύο αμαξοστοιχιών,  έχει ως συνέπεια τη μη δυνατότητα συνέχισης του ταξιδίου σας μέχρι τον τελικό προορισμό σας, τότε δικαιούστε:

  • να προωθηθείτε με επόμενη αμαξοστοιχία, εντός της ημέρας, χωρίς περαιτέρω επιβάρυνση, στον προορισμό σας. Δε δικαιούστε επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου σας.

Κατάργηση υπηρεσίας

Σε περίπτωση που δεν μπορέσετε σύμφωνα με το δρομολόγιο, να αρχίσετε ή να συνεχίσετε το ταξίδι επειδή παρουσιάστηκε εμπόδιο που προκάλεσε κατάργηση της αμαξοστοιχίας ή ολική διακοπή της υπηρεσίας (καιρικές συνθήκες, τεχνικοί λόγοι, απεργία εργαζομένων κλπ.), δικαιούστε εναλλακτικά:

  • έκδοση ονομαστικού κουπονιού, αξίας ίσης με τη συνολική αξία του αντιτίμου του αρχικού σας εισιτηρίου,
  • επιστροφή των χρημάτων σας.

ΠΡΟΣΟΧΗ!

Οι επιστροφές αντιτίμου εισιτηρίων, που γίνονται από σημεία πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. πρέπει πάντοτε να αντιστοιχούν στο σημείο πώλησης που εξέδωσε τον αρχικό τίτλο. Εφόσον επιλέξετε να απευθυνθείτε σε άλλο σημείο πώλησης, εκτός εκείνου από το οποίο αγοράσατε τον τίτλο μεταφοράς σας, τότε αντί μετρητών παραλαμβάνετε ονομαστικό κουπόνι διάρκειας ισχύος ενός έτους, για ένα ταξίδι.

Ατύχημα

Σε περιπτώσεις θανάτου επιβάτη, η αποζημίωση θα πρέπει να καλύπτει τα αναγκαία έξοδα που συνεπάγεται ο θάνατος, κυρίως αυτά της μεταφοράς της σορού και της κηδείας. Επίσης, εάν από το θάνατο του επιβάτη, τα πρόσωπα προς τα οποία είχε ή θα είχε στο μέλλον υποχρέωση διατροφής, βάσει του νόμου, στερούνται της στήριξής τους, αυτά πρέπει επίσης να αποζημιωθούν για την απώλεια αυτή. Η αγωγή περί αποζημίωσης προσώπων τα οποία συντηρούσε ο θανών, χωρίς να είναι υποχρεωμένος από το νόμο, παραμένει υπαγόμενη στο εθνικό δίκαιο.

Σε περίπτωση που επέλθει τραυματισμός, ή οποιαδήποτε άλλη μορφή, προσβολή της σωματικής ή ψυχικής σας ακεραιότητας, δικαιούστε αποζημίωση η οποία περιλαμβάνει:

  • τα αναγκαία έξοδα, κυρίως αυτά της θεραπείας και μεταφοράς,
  • την αποκατάσταση της βλάβης, που προκλήθηκε, είτε από την ολική ή μερική ανικανότητα σας προς εργασία, είτε από την αύξηση των αναγκών σας.

Οι πιο πάνω αποζημιώσεις, θα πρέπει να καταβάλλονται υπό τη μορφή εφάπαξ κεφαλαίου. Αν το εθνικό δίκαιο όμως, επιτρέπει την καταβολή ετήσιας προσόδου, μπορείτε να ζητήσετε την αποζημίωση με αυτόν τον τρόπο.

Το ύψος της αποζημίωσης, καθορίζεται με βάση τις διατάξεις του εθνικού δικαίου. Ωστόσο, για την εφαρμογή, καθορίζεται ανώτατο όριο 175.000 ευρώ σε κεφάλαιο ή σε ετήσια πρόσοδο, που αντιστοιχεί σε αυτό το κεφάλαιο, για κάθε επιβάτη, σε περίπτωση που το εθνικό δίκαιο προβλέπει ανώτατο όριο μικρότερου ύψους.

ΠΡΟΣΟΧΗ!

Η μεταφορική εταιρεία, απαλλάσσεται από κάθε ευθύνη εάν:

  • το ατύχημα προκλήθηκε από εξωτερικές προς τη σιδηροδρομική εκμετάλλευση περιστάσεις, που ο μεταφορέας δεν μπορούσε να αποφύγει και τις συνέπειες των οποίων δεν μπορούσε να αποτρέψει, παρά την απαιτούμενη επιμέλεια σύμφωνα με τις ιδιαιτερότητες της περίπτωσης,
  • το ατύχημα οφείλεται σε σφάλμα του επιβάτη,

το ατύχημα οφείλεται σε συμπεριφορά τρίτου, που ο μεταφορέας δεν μπορούσε να αποφύγει και τις συνέπειες της οποίας δεν μπορούσε να αποτρέψει, παρά την απαιτούμενη επιμέλεια σύμφωνα με τις ιδιαιτερότητες της περίπτωσης.

Κατοικίδια ζώα

Μπορείτε να μεταφέρετε κατοικίδιο ζώο στο τρένο, υπό την προϋπόθεση ότι:

  • Η μεταφορά τους δεν είναι αντίθετη προς το γενικότερο ισχύον Νομοθετικό Πλαίσιο.
  • Τα ζώα  φέρουν ηλεκτρονική σήμανση και συνοδεύονται πάντοτε από εσάς.
  • Τα ζώα διαθέτουν  βιβλιάριο υγείας ενημερωμένο.
  • Τα μεταφερόμενα ζώα συντροφιάς, είναι τοποθετημένα σε κλουβί ανεξάρτητα από το μέγεθός τους, με εξαίρεση  τους σκύλους βοήθειας τυφλών, οι οποίοι δεν τοποθετούνται σε κλουβί και μεταφέρονται με λουρί και χωρίς φίμωτρο.
  • Τα συνοδευόμενα ζώα μεταφέρονται σε ασφαλές κλουβί  μεταφοράς στις αμαξοστοιχίες , με συγκεκριμένες διαστάσεις.

Πιο συγκεκριμένα :

Μπορείτε να μεταφέρετε μικρόσωμους σκύλους (έως 10 κιλά) ή άλλα μικρόσωμα κατοικίδια:

  • με όλες τις αμαξοστοιχίες, εφόσον είναι σε κλουβίμε  διαστάσεις 50 Χ 40 Χ 70 εκ. και τοποθετούνται είτε στα γόνατα σας, είτε στους χώρους που προορίζονται για τις αποσκευές χειρός, μόνον υπό την προϋπόθεση ότι  δεν ενοχλεί τους συνεπιβάτες.

Σε αντίθετη περίπτωση, ο προϊστάμενος της αμαξοστοιχίας, μεριμνά για τη μετακίνηση του κατοικίδιου και του συνοδού του, είτε στις συγκεκριμένες θέσεις για μεταφορά κατοικίδιων, εφόσον αυτές έχουν προβλεφθεί στην αμαξοστοιχία, είτε  τοποθετεί το κλουβί στο χώρο φύλαξης αποσκευών, με τη σύμφωνη γνώμη του επιβάτη συνοδού του κατοικίδιου.

 Μπορείτε να μεταφέρετε μεγαλόσωμους σκύλους,

  • σε ειδικό κλουβί διαστάσεων 118 Χ 76 Χ 88 εκ, με τις αμαξοστοιχίες στο σύνολο του Δικτύου, υπό την προϋπόθεση ότιδιαθέτουν όχημα σκευοφόρου με κλιματισμό, στο οποίο έχετε πρόσβαση παρουσία του Προϊστάμενου αμαξοστοιχίας.

Σκύλοι  βοηθείας τυφλών

Μπορείτε να μεταφέρετε μεγαλόσωμους σκύλους που συνοδεύουν τυφλούς, εντός των διαμερισμάτων, σε συγκεκριμένες θέσεις και οχήματα, με τους παρακάτω όρους :

  • μεταφέρονται χωρίς φίμωτρο, με λουρί χειρισμού και πρέπει να είναι καθισμένοι επί του δαπέδου της αμαξοστοιχίας
  • δεν τοποθετούνται σε καλάθι ή άλλη συσκευασία. Είναι  δυνατή η μεταφορά σας με το σκύλο βοηθείας, στις ειδικές θέσεις ΑμεΑ, εφόσον  αυτές διατίθενται  στη  συγκεκριμένη  αμαξοστοιχία.

ΝΑ ΘΥΜΑΣΤΕ ΟΤΙ:

  • Μπορείτε να μεταφέρετε ζώα συντροφιάς ή βοήθειας, ανεξάρτητα από τη συναίνεση του προσωπικού της εταιρείας ή των λοιπών επιβατών, εφόσον ορίζονται ειδικοί χώροι και ισχύουν ορισμένες ρυθμίσεις για τη μεταφορά  τους εντός των αμαξοστοιχιών,
  • Στα συνοδευόμενα ζώα συντροφιάς, δεν επιτρέπεταιη πρόσβαση στα κυλικεία των αμαξοστοιχιών, εκτός αν πρόκειται για σκύλους βοήθειας τυφλών.
  • Έχετε την ευθύνη, ως συνοδός, της φύλαξης των μεταφερόμενων ζώων συντροφιάς ή βοηθείας. Η εταιρεία, δεν έχει καμία ευθύνη για απώλεια ή για οτιδήποτε συμβεί σε βάρος αυτών των ζώων, εκτός αν αυτό προήλθε από υπαιτιότητά της.
  • Έχετε την ευθύνη για κάθε βλάβη που είναι δυνατό να προκληθεί από τα ζώα στο υλικό του σιδηροδρόμου ή σε τρίτους.

Δεν απαιτείται η καταβολή κομίστρου, για τη μεταφορά μικρών κατοικίδιων ζώων, εκτός εάν ζητήσετε μεταφορά σε ιδιαίτερη θέση, ενώ για τη μεταφορά μεγαλόσωμου σκύλου, θα πρέπει να καταβάλετε κόμιστρο, ίσο με το μισό της τιμής του δικού σας εισιτηρίου. Για τους σκύλους βοήθειας, δεν απαιτείται η καταβολή κομίστρου

Άτομα με μειωμένη κινητικότητα/αναπηρία

Αν ανήκετε στην κατηγορία ατόμων με μειωμένη κινητικότητα ή αναπηρία, έχετε το δικαίωμα να ταξιδεύετε, χωρίς να γίνεται καμία διάκριση σε βάρος σας (πχ. οικονομική επιβάρυνση).

Οι σιδηροδρομικές εταιρείες, είναι υποχρεωμένες να διαθέτουν κανόνες πρόσβασης που δεν εισάγουν τέτοιου είδους διακρίσεις και οι οποίοι εφαρμόζονται στη μεταφορά ατόμων με αναπηρία ή με μειωμένη κινητικότητα.

Η σιδηροδρομική εταιρεία μπορεί, αν είστε άτομο που ανήκει σε αυτές τις κατηγορίες, να σας αρνηθεί την κράτηση ή τη χορήγηση εισιτηρίου ή να απαιτήσει να συνοδεύεστε, από άλλο άτομο, μόνον εφόσον τούτο είναι απολύτως αναγκαίο για την τήρηση των παραπάνω κανόνων πρόσβασης.

Στην περίπτωση αυτή, είναι υποχρεωμένη να σας απαντά γραπτώς, κατόπιν αιτήματός σας, εξηγώντας τους λόγους άρνησης ή επιβολής συνοδού, εντός 5 ημερών από την άρνηση της κράτησης ή της έκδοσης εισιτηρίου ή της επιβολής του όρου της συνοδείας.

Οι σιδηροδρομικές επιχειρήσεις και οι υπεύθυνοι σταθμού μεριμνούν, ώστε να διασφαλίζεται η δυνατότητα πρόσβασής σας στο σταθμό, στις αποβάθρες, στους συρμούς και στις λοιπές υποδομές.

Στις περιπτώσεις μη επανδρωμένων σταθμών, η σιδηροδρομική επιχείρηση υποχρεούται να σας παρέχει ευκόλως διαθέσιμες πληροφορίες, όσον αφορά τους πλησιέστερους επανδρωμένους σταθμούς, και αμέσως διαθέσιμη βοήθεια.

Ως άτομο με μειωμένη κινητικότητα ή αναπηρία, δικαιούστε δωρεάν βοήθεια:

  • κατά την επιβίβαση και αποβίβαση από το τρένο,
  • κατά την αλλαγή τρένου κατά τη διάρκεια του ταξιδιού,
  • στον σταθμό πριν και μετά το ταξίδι.

ΝΑ ΘΥΜΑΣΤΕ ΟΤΙ:

  • Θα πρέπει να επικοινωνείτε με τη σιδηροδρομική εταιρεία τουλάχιστον 48 ώρες πριν από το ταξίδι σας και να εξηγείτε τι είδους βοήθεια χρειάζεστε.
  • Η σιδηροδρομική επιχείρηση, θα πρέπει να καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια, ώστε να σας παρέχει συνδρομή, ακόμα και αν δεν προβείτε σε σχετική κοινοποίηση 48 ώρες πριν την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης.
  • Θα πρέπει να παρουσιαστείτε την καθορισμένη (από τη σιδηροδρομική εταιρεία που θα σας παρέχει τη συνδρομή) ώρα, η οποία δε θα πρέπει να ξεπερνά τα 60 λεπτά, πριν τη δημοσιευμένη ώρα αναχώρησης ή πριν την ώρα που θα πρέπει να επιβιβαστούν οι επιβάτες.
  • Αν δεν έχει καθοριστεί ώρα, θα πρέπει να προσέλθετε στον τόπο αναχώρησης, τουλάχιστον 30 λεπτά, πριν τη δημοσιευμένη ώρα αναχώρησης.

Διεθνείς σιδηροδρομικές μεταφορές

Αν ταξιδεύετε από την Ελλάδα, προς χώρα κράτος μέλος της Ε.Ε. και το αντίστροφο, και αναμένεται ότι η άφιξή στον προορισμό σας, θα καθυστερήσει για παραπάνω από 60 λεπτά, τότε δικαιούστε εναλλακτικά:

  • επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου σας, για το μέρος του ταξιδιού που δεν πραγματοποιήθηκε, ή για το μέρος που πραγματοποιήθηκε, αν το ταξίδι δεν εξυπηρετεί πλέον το αρχικό ταξιδιωτικό σας σχέδιο, και πιθανή επιστροφή στο σημείο αναχώρησής σας, όταν αυτό είναι απαραίτητο,
  • συνέχιση του ταξιδιού σας στον τελικό προορισμό, με συγκρίσιμους όρους μεταφοράς, το συντομότερο δυνατό,
  • συνέχιση του ταξιδιού σας στον τελικό προορισμό, με συγκρίσιμους όρους μεταφοράς, σε μελλοντική ημερομηνία, μετά από συμφωνία,
  • ενημέρωσή σας για τους λόγους καθυστέρησης και την εκτιμώμενη ώρα άφιξης ή αναχώρησης, αμέσως μόλις υπάρξει η σχετική πληροφορία,
  • παροχή γευμάτων και αναψυκτικών, κατά το χρόνο αναμονής, κατάλυμα και μεταφορά από και προς το κατάλυμα, όπου είναι απαραίτητη η διανυκτέρευση. 

ΕΠΙΣΗΣ

Σε περίπτωση καθυστέρησης και ενώ δε ζητήσετε επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου σας, δικαιούστε χωρίς απώλεια του δικαιώματος μεταφοράς, αποζημίωση ύψους:

  • 25% του αντιτίμου του εισιτηρίου σας, για καθυστέρηση 60-119 λεπτά,
  • 50% του αντιτίμου του εισιτηρίου σας, για καθυστέρηση άνω των 120 λεπτών

ΠΡΟΣΟΧΗ!

Δεν έχετε δικαίωμα για αποζημίωση, εάν ενημερωθήκατε για την καθυστέρηση, πριν την αγορά του εισιτηρίου σας ή η καθυστέρηση της ώρας άφιξης, είναι μικρότερη των 60 λεπτών.

Ακύρωση εισιτηρίου

Σε περίπτωση που δεν πραγματοποιήσετε το ταξίδι με δική σας υπαιτιότητα, και ζητήσετε ακύρωση του εισιτηρίου σας, το οποίο εκδόθηκε από φυσικό σημείο πώλησης εισιτηρίων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δικαιούστε:

  • ονομαστικό κουπόνι, αξίας ίσης με τη συνολική αξία του αρχικού εισιτηρίου σας, εάν η ακύρωση γίνει έως και 48 ώρες, πριν την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης της αμαξοστοιχίας,
  • ονομαστικό κουπόνι, αξίας ίσης με το 80% του αρχικού εισιτηρίου σας, εάν η ακύρωση γίνει από 48 έως 2 ώρες, πριν την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης της αμαξοστοιχίας,
  • ονομαστικό κουπόνι, αξίας ίσης με το 50%, του αρχικού εισιτηρίου σας, εάν η ακύρωση γίνει σε διάστημα μικρότερο των 2 ωρών, πριν την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης της αμαξοστοιχίας.

Αν έχετε στη διάθεσή σας, εισιτήριο διαδικτυακής έκδοσης, μπορείτε να το ακυρώσετε, αν απευθυνθείτε στο τηλέφωνο εξυπηρέτησης πελατών ή στα σημεία πώλησης, τουλάχιστον 24 ώρες πριν την αναχώρηση της αμαξοστοιχίας, από τον αρχικό σταθμό αφετηρίας του δρομολογίου της. Σε κάθε περίπτωση ακύρωσης εισιτηρίου διαδικτυακής έκδοσης στο τηλεφωνικό κέντρο, το αντίτιμο του εισιτηρίου που ακυρώνεται επιστρέφεται στην πιστωτική σας κάρτα.

Εάν επιθυμείτε την έκδοση κουπονιού στο γκισέ των εκδοτηρίων, τότε θα εκδοθεί ονομαστικό κουπόνι, με παρακράτηση 2%.

ΠΡΟΣΟΧΗ! Το ονομαστικό κουπόνι αποζημίωσης, ισχύει για ένα χρόνο και για ένα μόνο ταξίδι. Ο επιβάτης του αρχικού τίτλου μεταφοράς, θα πρέπει να είναι ο ίδιος με τον κάτοχο του ονομαστικού κουπονιού. Η ταυτοποίηση γίνεται με επίδειξη ταυτότητας ή άλλου νομιμοποιητικού εγγράφου.

ΕΕΚΕ – ΤΟΠΙΚΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΦΛΩΡΙΝΑΣ

Similar Posts